Tevreden klanten verdienen iets extra’s!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vlak voor mijn vakantie had mijn ergernis met betrekking tot mijn trage decoder voor digitale televisie van Tele 2 haar hoogtepunt bereikt. Het twitteraccount van de wees me er op dat een nieuwe decoder het probleem zou verhelpen. Daartoe moest ik wel mijn abonnement verlengen. Prima. Ik de klantenservice bellen. Ik hoefde niet in de wacht te staan en nadat ik de vriendelijke medewerker gewezen had op de aanbieding die op zijn “eigen site” stond, was de deal gesloten. Tele 2 leverde supersnel, nog voor mijn vakantie zelfs, daar had ik niet op gerekend. Underpromise, overdeliver. Heel fijn. Ik deelde mijn enthousiasme direct via Twitter. Totdat ik post kreeg van Tele2.

De dode mus van Tele2 en de Mediamarkt
Het eerste wat ik dacht te zien was een waardebon van de Mediamarkt van € 30,-. Wat sympathiek dacht ik nog. Ze zijn blij met een loyale klant! Eindelijk zijn er bedrijven die het door hebben, die beseffen dat hun huidige klanten het allerbelangrijkste zijn. In gedachten had ik de bon al uitgegeven aan het derde seizoen van de Sopranos (ja, ik loop achter) Maar toen ging ik lezen. Dat pasje van €30,- kon ik natuurlijk niet meteen inwisselen, daar moest ik wat voor ! Namelijk: iedere klant die ik aanbreng voor van Tele2 levert mij een kortingsbon op van €30,- van de Mediamarkt. Zucht! Die € 30,- levert Tele 2 op z’n minst €390,- op.

Tele2 vindt haar klanten niet belangrijk.
Het is me weer duidelijk. Tele2 vindt mijn loyaliteit als klant helemaal niet zo belangrijk. Tele2 vraagt, zoals altijd in haar mailings om meer. Terwijl ik televisie, internet, telefonie, sport 1, film 1 en eredivisie live heb en al zes jaar klant ben. Ze zullen weinig betere en loyale klanten hebben, denk ik. Het gaat Tele2 dus niet om bestaande klanten, maar om nieuwe klanten. Zonde. Want ik vind oprecht dat Tele2 haar dienstverlening zeer verbeterd heeft. Ik vind oprecht dat de nieuwe decoder veel beter is dan de oude. Ik vind oprecht dat het hele pakket dat ik heb een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding kent. Ik heb alleen niet zoveel zin meer om het te delen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie