Tapps-oprichter Govert van Eerde heeft een nieuwe activiteit. Hij begeeft zich met de online outlet Brandfield.com op het terrein van e-commerce.
Het gaat om een zogeheten 'besloten shoppingsite', vergelijkbaar met het Franse Vente Privee en Duitse Brands4friends.
Consumenten kunnen op uitnodiging lid worden en op hun beurt andere leden uitnodigen. Hierdoor ontstaat een exclusief netwerk van echte liefhebbers van high-end lifestyle producten. 'Waar Vente-privee prat gaat op 7 milljoen leden en een omzet van 510 miljoen euro, wil Brandfield een meer exlcusieve bendering. Het aanbod op Brandfield.com bestaat uit onder meer design, interieur, electronica gadgets enluxe riezen. Die worden aangeboden tegen tarieven die 30 tot 70 procent onder de geadviseerde verkoopprijs liggen. Ook zullen er limited edition producten worden aangeboden.
De eerste sale gaat in juli van start. Doelstelling is na een half jaar veertig- tot zestigduizend leden te hebben. 'We willen gesfaxeerd opbouwen en de juiste doelgroep bereiken, aldus Van Eerde, die de nadruk legt op de kwaliteit van het bereik. Door te focussen op een exlusieve doelgroep, zal de gemiddelde waarde van orders hoog liggen. Om op Brandfield te shoppen is het nodig een plekje op de ledenlijst te bemachtigen. Wie geen uitndogiging heeft ontvangen kan zich aanmelden voor de wachtlijst.
Van Eerde stond mede aan de weg vane-mail marketingbedrijf Tapss dat hij in 2008 verkocht aan het Britste TMN, dat vorige week donderdag is overgenomen door Progressive Media. In mei 2006 begon hij metTopclick een zoekmachinemarketingbureau voor de zakelijke markt. Dat werd ruim een jaar later verkocht aan het zittende management.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!