Wanneer gebruikers zogenoemde fashionselfies delen via de app, scoren zij punten die ze kunnen gebruiken om producten of waardebonnen te kopen bij partners van de app. Tegenover Digiday vertelde uitvinder en CEO van Stylinity, Tadd Spering, dat inmiddels 180 retailers - waaronder Boohoo, Nordstorm en Urban Outfitters - een partnerschap hebben gesloten met Stylinity.
Spering: 'De app moet pashokjes omtoveren tot automatische fotohokjes.' Gebruikers dienen bij hun selfie de barcodes te scannen van de producten die ze dragen, zodat hun selfie wordt voorzien van directe links naar de producten. 'Op deze manier hoeven je vrienden niet uren te zoeken, maar kunnen ze via de link direct het product bestellen.'
Verbeterde klantervaring
Naast de informatie die retailers uit de foto's kunnen halen, kan de app een hoop mond-tot-mond reclame genereren. Uiteindelijk hopen retailers met de app klanten de fysieke winkels in te lokken. Zo opende de Britse kledingretailer Boohoo samen met Stylinity al een pop-up store in New York. Volgens Kelly Byrne, International Marketing Manager van Boohoo, kan de app de volgende stap zijn die de retailbranche nodig heeft. 'Wij hopen samen met de app klanten een extra ervaring te bieden, waardoor ze uiteindelijk van de online shop weer naar de fysieke winkel gaan.'
De app is hier te downloaden voor iOs en Android.
CEO Tadd Spering bij CCTV over social commerce en experiential marketing: