StyleSearch: nieuwe Nederlandse zoekmachine voor fashion op basis van AI

Grote merken als G-Star, Nike, About You en de Bijenkorf sluiten aan.

StyleSearch.com is gisteren geopend. Het gaat om een Nederlandse start-up met een nieuwe generatie zoekmachine voor fashion die gebruikmaakt van zogenaamde Image Recognition technologie.

Bezoekers kunnen kleding en vergelijkbare artikelen in meerdere winkels vinden met de StyleCreator. Daarmee kan StyleSearch op basis van de persoonlijke smaak van de gebruiker direct outfits creëren en  gepersonaliseerde producten voorstellen van retailers en merken. De start-up wil daarmee de voordelen van fysiek winkelen naar de huiskamer brengen.

Aangesloten merken zijn onder meer Asos, G-Star, Nike, Miinto, About You en de Bijenkorf.

Met behulp van Artificial Intelligence is de zoekmachine in staat om direct gepersonaliseerde outfits te creëren in combinatie met de laatste modetrends, op basis van de smaak en voorkeuren van de gebruiker. Je zoekt naar een bepaald product en krijgt de resultaten te zien van alle aangesloten shops en merken. 

Als je dan een product naar je smaak vindt, dan kun je het
liken en direct sterk vergelijkbare producten zien in alle winkels. Producten die niet jouw stijl zijn, kun je disliken, waardoor deze type producten uitgesloten worden in de resultaten.


Vervolgens kan de gebruiker ook outfits laten creëren met het gekozen kledingstuk.

Modetrends sociale media

Om de outfits te kunnen creëren, heeft StyleSearch twee jaar lang algoritmes getraind op het identificeren van de laatste modetrends op sociale media. Hiervoor is gebruikgemaakt van posts van modellen, bekende influencers en stylisten. 

StyleSearch werd onlangs in Milaan uit ruim 1.200 startups wereldwijd verkozen tot 'top 11 FashionTech disruptor'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie