Premium

Sjors Boelaars (Pop Fruits): 'De beste ideeën zijn meestal ontzettend simpel'

Na Scandinavië ligt het ‘ingevroren fruit’ Pop Fruits, komende zomer ook in de Nederlandse schappen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee jaar geleden verhuisde Boelaars naar Zweden om samen met vrienden het idee voor uit te werken en te lanceren. Nu staat Boelaars met zijn compagnon Jim Driesen aan de vooravond van de lancering in Nederland. &;Het is zo simpel, we prikken het beste bevroren fruit op een stokje zonder toevoegingen. Iedereen begrijpt dat dit lekker én gezond is.&;

&;Fruit op een stokkie&;

Waar het in Nederland verkrijgbare fruit vaak half rijp wordt geoogst, laat Pop Fruits de vruchten langer rijpen, totdat ze uit zichzelf uit de boom vallen. &;Dan "shockfreezen" we de beste vruchten. Het eindresultaat is een halve mango of een ananas "wedge" op een stokje met een sorbetachtige structuur.&;

&;Het was een hele toer om toegang te krijgen tot de beste kwaliteit vruchten. We zijn vorig jaar een kleine maand in Vietnam geweest om boeren te bezoeken en ze uit te leggen dat ze alleen de rijpste vruchten mogen gebruiken. Door deze inspanning weten we zeker dat we slagen in ons doel: een lekkere en 100 procent natuurlijke snack.&;

Kwaliteit met een prijs

Doordat de ijsjes met de hand worden gemaakt, komen ze voor ongeveer 3,50 tot 4 euro in de schappen te liggen. &;Een logische prijs als je kijkt naar de kwaliteit van het product en het vergelijkt met de prijs van een spinazie-gember sapje. Het ijsje is vrolijk en gezond en moet uiteindelijk vooral gevonden worden door hipsters.&;

&;Onze doelstelling is om in 2015 rond de 100 tot 150 verkooppunten te realiseren. Deze verkooppunten selecteren we met zorg, omdat zij het uithangbord van ons merk zijn. Je zult ons dus eerder tussen de gojibessen en quinoa vinden, dan bij de bitterballen. 

&;De ervaring is (misschien wel) belangrijker dan het product zelf&;

&;De productervaring is vooral belangrijk voor bedrijven zonder een al te groot budget. Wij verzinnen slimme manieren om zonder hoge kosten veel mensen met Pop Fruits kennis te laten maken. Zo gaan wij komende zomer veel festivals lang en zijn wij bezig met een heuse festivalact. Het wordt een avontuurlijke expeditie, waarmee wij onze consumenten iets terug kunnen geven. Iets met meisjes in een ananasbikini, meer kan ik er nog niet over zeggen.&;

&;Het is belangrijk om eerst 100 mensen te vinden die je merk fantastisch vinden. Deze mensen hebben namelijk weer 100 vrienden enzovoort. Daar heb je naar mijn mening veel meer aan dan al je tijd te investeren in Google AdWords. Daarnaast vinden wij het gewoon leuker om een dag in een tropenuniform op een festival te staan, spreekt voor zich toch?&;

Loveable brand

Volgens Boelaars is het belangrijk om eerst gekend en geliefd te worden. Angst voor copycats heeft Boelaars dan ook niet. Sterker nog, hij hoopt zelfs andere bedrijven te inspireren om soortgelijke producten te maken. &;Hoe meer gave merken zich bezig houden met gezonde snacks, hoe beter. Ook voor ons.&;

Inspiratie moet een groot onderdeel van het merk worden. &;We streven na om meer te zijn dan enkel een product. Hopelijk kunnen we een soort springplank te zijn naar een avontuurlijk en gezond leven. De vrolijke ontspanning aan een leven in pak op de Zuidas. Wanneer mensen door ons dat gevoel krijgen, slagen wij in onze missie om de wereld weer een stukje mooier te maken.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie