Sinds de dood van leeuw Cecil is de jacht op dieren een veelbesproken onderwerp in de media. Volgens Sea Shepherd zou de walvisjacht daarop geen uitzondering moeten zijn.
In de film acteert de Australische acteur David Field tot in detail de 'lijdensweg van een walvis'. Zoals vaker in films van niet-gouvernementele organisaties, wil Sea Shepherd begrip opwekken door de kijker in de positie van het dier te plaatsen. Deze film gaat daarin een stap verder door 'letterlijk' een mens in de positie van het dier te plaatsen.
'Degenen die geven om het leven in zee, zullen zich geraakt voelen door wat er met walvissen gebeurt', stelt Paul Swann, creatief partner van het Australische reclamebureau The Works. 'Het idee van de menselijke ervaring gecombineerd met de juiste uitvoering maken dat de ervaring tot leven komt in video, social, radio en print.'
WAARSCHUWING: Mensen die niet tegen bloed kunnen of een zwakke maag hebben, adviseer ik niet te klikken.
Credits
Client: Sea Shepherd
Agency: The Works
Creative Partner: Paul Swann
Creative Leads: Adam Bodfish, Leo Barbosa
Digital Strategy Director: Damien Hughes
Planner: Leo Hennessy
Head of Digital Production: Dave Flanagan
Content Production Manager: Tristan Drummond
Senior Digital Designer: Kim Sanders
Social Media Strategist: Vanessa Hartley
Social Community Manager: Anna Lai
Project Management: Catriona Heaphy, Gillian Snowball, Juliette Hynes
Director: Tony Prescott
Director of Production: Robert Morton
Postproduction: Method Studios
Sound: Nylon Studios