Drie jaar geleden is Schiphol begonnen met het benaderen en gebruiken van sociale media. Sinds januari 2011 worden Facebook, Twitter en YouTube intensief gebruikt om de reizigersbeleving te optimaliseren, aldus Schiphols bureau Red Urban.
De jury over de inzet van sociale media door Schiphol:
“While most airports are slow to catch on with social media, Schiphol has clearly demonstrated leadership in this space. Through unique emotionally engaging initiatives, they understand that building brand preference requires a long- term relationship with travellers. It has been a steady journey for the airport to become the best in the world on social media in 2013.”
KLM werd uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij als het gaat om de inzet van sociale media.
De jury:
“KLM is one of the top socially devoted companies in the world. They have clearly thought through their social media strategy and link performance back to business goals. What’s extraordinary is the diverse range of initiatives they can deliver, many of which are ground-breaking, like the Must See Map. They are truly a ‘social’ business, having fully woven social elements into their business strategy better than anyone else in the airline business.”
De prijs is een initiatief van internationaal luchtvaartmarketingbureau SimpliFlying.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!