Unox begint met een schattige soepfanaat die, wachtend op haar grote zus, de wereld om haar heen aanschouwt. De volgende scene speelt zich af in een bos waar een actieve vader zijn spelende zonen opjaagt. “Kom!” Hierna wisselen brandweermannen, bikinibabes en blozende bestuurders zich elkaar in wisselend tempo af met steeds weer datzelfde intrigerende woordje dat terugkeert. “Kom.” Na ruim een halve minuut komt de clue. “Het is eigenlijk altijd een goed idee. Kom. Soep”. Het afsluitende deuntje doet ook herkenbaar aan. Unox zit weer top-of-mind.
De commercial zit visueel sterk in elkaar. De beelden wisselen elkaar in een fijn tempo af en de verhaallijnen zijn afwisselend genoeg om niet voorspelbaar te worden. Het enige minpuntje is dat de beelden erg donker en daardoor zelfs herfstachtig aandoen. Hierdoor blijft soep teveel in de donkere maanden cyclus zitten, terwijl het nu een prima maaltijd(component) is voor het vroeg gestarte voorjaar.
De niet beoordeelde minpunten komen pas in de rest van de campagne aan het licht. Zo ogen de ‘Hollandse Haiku’s’ té conceptueel. Ze staan mijlenver van de juiste toon en sfeer die wel in de tv-campagne geraakt wordt. Ook zien wij ‘Kom. Soep.’ niet transformeren tot het nieuwe ‘Biertje’, zoals Unox dat wel graag zou zien. Gelukkig voor de vleesmakers nemen we deze uitspatting nu (nog) niet mee in ons slagersoordeel en rolt er een welverdiende traiteurskeuring van de plank voor de Hollandse soepmakers.
Slagersoordeel: Een vlezige tomatensoep met komkommer en ballen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!