‘Prijs wijn belangrijker dan trendy wijnetiket’

20 procent laat zich leiden door een kek wijnetiket.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit een consumentenonderzoek onder 3.000 consumenten van De Wijnbeurs. Een vijfde van de respondenten koopt wel eens een flesje op basis van het etiket.

De Nederlandse consument blijkt nog altijd de meeste waarde te hechten aan een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Werner Bouwknegt van De Wijnbeurs meent dat de wijnenquête laat zien dat de consument niet zo ongevoelig is voor het wijnetiket.

‘Steeds meer wijnhuizen ontwerpen tegenwoordig trendy etiketten om de consument mee te verleiden.  Maar als er al naar wordt gekeken in de winkelschappen, dan geeft bijna 80 procent aan een voorkeur te hebben voor een klassiek wijnetiket met bijvoorbeeld een chateau, in plaats van hippe symbolen, logo’s of tekeningen’, aldus Bouwknegt.

Bijna 75 procent vindt de prijs het belangrijkst voor de keuze, druivensoort en land van herkomst zijn voor 70 procent het belangrijkst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie