Dat heeft Heineken vanavond bekendgemaakt.
Van Campen vertrekt vanwege een 'verschil van inzicht'.
Wat het verschil van inzicht precies inhoudt, wil Heineken niet kwijt.
Het vertrek komt erg plotseling. Van Campen was verantwoordelijk voor het commerciele beleid van de brouwer en daarmee voor alle merken wereldwijd.
Van Campen werkte vijftien jaar bij Heineken. Sinds 2005 was hij lid van het Executive Committee. De vertrekkend bestuurder heeft nog geen andere baan.
Er zal 'op korte termijn' een opvolger van de commercieel directeur worden aangesteld, zegt Heineken.
Uit het persbericht (pdf):
'Commenting on the departure, Jean-François van Boxmeer, Heineken N.V. CEO said: I would like to thank Peter for the significant contribution he has made to our business over the last 15 years, in particular, for the important role he has played in professionalising our commercial approach and building a strong platform for growth of the Heineken brand. However, given some differing views that we both acknowledge, we have mutually agreed to part company. Peter leaves with our thanks and sincere best wishes for his next career step.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!