Asabailey, het bureau dat zichzelf een viral advertising agency noemt, doet weer van zich spreken.
In een zwart wit video laten ze David Ogilvy figureren als promotor van de Advertising Week. Ogilvy die in 1999 overleed, spreekt vanaf een kerkhof de kijkers toe over de toekomst van advertising, op de achtergrond het Engelse volkslied. De makers melden op de website waar de video te zien is, dat zowel bureau Ogilvy als de organisatoren van de Advertising Week niets met de video te maken hebben.
Natuurlijk kun je een oude held opnieuw leven in blazen, maar vanaf een kerkhof vind ik het niet geslaagd. Wellicht is dit Britse humor en de makers zullen er wel weer een relletje uit slepen.
Maar waar ik graag zou willen dat viral campagnes vooral doorgestuurd worden omdat de commercials een vorm van entertainment zijn (in tegenstelling tot wat we vaak op TV zien), lijkt het erop het vooral het relletje trappen met shockeren, moet zorgen voor het virale effect. Jammer, zo maken we het vak nooit beter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!