Socialmediaplatform TikTok verdient in 2022 zeker 10,1 miljard euro aan advertentie-inkomsten. Dat zou drie keer zo hoog zijn als in 2021. Dat meldt Reuters op basis van een onderzoek van analistenfirma Insider Intelligence. De inkomsten uit reclames uit de video-app zouden hiermee hoger zijn dan die van Snapchat en Twitter samen. Die twee diensten zouden samen net geen tien miljard euro aantikken, aldus Insider Intelligence. De drie techbedrijven hebben nog niet gereageerd op de projectie.
Amerikaanse gebruikers zijn heel belangrijk
Voor TikTok zijn Amerikaanse gebruikers heel belangrijk, claimt Insider Intelligence. Meer dan de helft van TikToks advertentie-inkomsten dit jaar zouden uit Amerikaanse gebruikers komen. Dat is opvallend omdat de Verenigde Staten al jaren kritisch zijn op TikTok, een app van het Chinese bedrijf ByteDance. Amerikaanse inlichtingendiensten zijn bang dat ByteDance gebruikersgegevens vrijwillig of gedwongen doorspeelt aan de Chinese overheid.
Volgens Reuters praat TikTok met Amerikaanse techbedrijven over het opslaan van gegevens van Amerikaanse gebruikers. De gesprekken zouden gehouden worden omdat de Amerikaanse overheid kan overgaan tot een verbod op TikTok - iets dat ByteDance wil voorkomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!