Met het motto ‘Power In Me’ wil het merk ‘iedereen stimuleren om de wereld te ontdekken’. Kern van de campagne zijn drie korte films met avonturiers die tot het uiterste gaan. ‘De campagne duikt diep in de menselijke ziel en onderzoekt de kracht die onze ontdekkingsdrang naar boven brengt.’
- In ‘Untouched Ground’ staat alpinist David Goettler centraal;
- In ‘Always Moving’ gaat het om ultratrailrunner Lizzy Hawker;
- In ‘From Five To Nine’ wordt de geograaf Fearghal O’Nuallain gevolgd.
The North Face maakte ook een reclamevideo van dertig seconden waarin de reizen van Goettler, Hawker en O’Nuallain aan bod komen.
Het merk verspreidt de video’s via zijn digitale en retailnetwerken en als Europese mediacampagne.
Via retail- als socialemediakanalen wil The North Face in samenwerking met enkele winkels nachtelijke hikes onder leiding van atleten van het merk organiseren.
Crowdsourcing wordt ingezet om de 25 beste hikingroutes tussen Groot-Brittannië en Italië te ontdekken. De gecrowdsourcete trail wordt gepresenteerd als een digitale estafette met Instagram als 'het virtuele stokje'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!