Amazon is niet alleen het minst bekend en populair bij de Nederlandse consument, hij vindt het platform ook te duur. Dat blijkt uit het onderzoek ‘MarketPlace Monitor van Maze-One en MeMo2.
De partijen achter het onderzoek vinden de gevonden prijsperceptie opvallend, omdat uit verschillende onderzoeken in binnen- en buitenland zou blijken dat Amazon juist een stuk goedkoper is. ‘Een recent onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat het zinvol is om op Amazon.de te bestellen, omdat de meeste producten er goedkoper zijn.'
'Mogelijk komt de perceptie van hoge prijzen op Amazon omdat de Amerikaanse marketplace geen officiële Nederlandse site heeft en de Nederlandse consument zijn aankopen moet doen via de Duitse site Amazon.de.’
Bol
Een minder verrassende uitkomst uit het onderzoek is dat de Nederlandse consument vindt dat bol.com in vergelijking met andere online retailers het beste bij hem past en dat hij bol.com het meest vertrouwt.
Maze-One en MeMo2 onderzochten de bekendheid en populariteit van vijf online retailers: AliExpress, Amazon, bol.com, Coolblue en Wish. Gemiddeld Nederland denkt op AliExpress de laagste prijzen te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!