De producten van Mona Puur vormen de grootste introductie van 2006 in de Nederlandse supermarkten.
Dit blijkt uit de Intro-Top 20, een onderzoek van IRI Nederland, dat morgen gepubliceerd wordt in het vakblad Foodmagazine. Van alle nieuwe producten in de supermarkt heeft de Nederlandse consument het meeste geld uitgegeven aan de desserts en drinks die Mona onder de naam Puur op de markt heeft gebracht.
Twee andere grote introducties zijn Page Kussenzacht en Senseo Extra Dark.
Het jaar 2006 heeft voor de supermarkt meer goede introducties opgeleverd dan voorgaande jaren. Het herstel in innovaties dat in 2005 al was ingezet, zet daarmee door, meldt IRI.
Ronald Laureijsen van IRI Nederland, samensteller van de lijst: 'De Intro Top 20 bevat dit jaar veel grote nieuwe producten. Er zijn maar liefst elf introducties die boven een gemiddelde weekomzet van honderdduizend euro uitkomen. De laatste keer dat we dat hadden was in de lijst over 2001, en dat was een topjaar.'
De beste supermarktintroducties van 2006:
1. Mona Puur
2. Page Kussenzacht
3. Senseo Extra Dark
4. Pickwick T-pads
5. Verkade Sultana Hartig
6. Unox Familie Soep in Zak
7. Senseo Cappuccino
8. Robijn Stralend Wit
9. Sun 5 in 1 Extra Power
10. Nescafe Koffiepads
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!