'Mobile Advertising gaat exploderen; als we samenwerken' (Visie Mobile 2015)

Diederick Ubels (MobPro) spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ontwikkeling van tools, technieken en benchmarks zorgen ervoor dat het steeds makkelijker is om succesvol mobile advertising in te zetten. Meer en meer adverteerders hebben daar dan ook het afgelopen jaar ervaring mee opgedaan. Veel van die adverteerders zetten nu en komend jaar mobile advertising structureel in. Het is eigenlijk een standaard onderdeel geworden van de digitale marketing strategie.

Nu wordt het een kwestie van optimalis spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit. voor rich media advertenties voor vrijwel iedereen beschikbaar zijn, is het aantal en de kwaliteit van high-impact mobile campagnes afgelopen jaar enorm toegenomen. Dat zal volgend jaar niet anders zijn.

Wat betreft het “meten is weten”; Door de standaardisering van de advertiser id’s op iOS en Android is het doormeten van diverse campagne metrics sterk verbeterd. Zaken als targeting, meten van bereik en meten van effectiviteit zullen komend jaar een prominentere rol krijgen in de meeste mobiele campagnes.

De manier waarop je mobile inventory kunt inkopen zal nog meer opschuiven richting programmatic. Het aanbod is enorm, dus publishers zullen zich gaan onderscheiden door goed converterende, kwalitatieve posities binnen hun content beschikbaar te stellen. Daarnaast zullen ze de keuze maken voor kwalitatief hoogwaardige SDK’s met uitstekende MRAID compatibiliteit. Ook zullen ze zorgen dat informatie in bid requests beter is ingevuld, om meer budget op de exchanges naar zich toe te trekken en de fill rate te verhogen.

De laatste ontwikkeling die we zien is de snelle opkomst van video advertising op mobile. De verwachting is dat binnen een jaar of drie zo&;n 80% van de inventory op mobile gerelateerd is aan video. Dit jaar zullen vele partijen op dit gebied aan het werk gaan om de inventory beschikbaar te maken en de technieken uit te werken om video advertising succesvol te maken op mobiel.

Alle partijen zoals publishers, app bouwers, ad-networks, exchanges, bureaus en adverteerders hebben een gezamenlijk belang. Namelijk het belang om mobile advertising succesvol en effectief te maken. Alleen door samen te werken en op alle niveau’s in de keten te streven naar betere compatibiliteit, hogere kwaliteit en meer transparantie kunnen we mobiel adverteren op een hoger plan trekken. Hier zal de IAB taskforce Mobile Advertising de lead in nemen. Samen met alle belanghebbenden zullen we de belofte van de hierboven beschreven ontwikkelingen in kunnen lossen.

Diederick Ubels is voorzitter IAB Taskforce mobile en  General Manager van Mobile Professionals.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie