Geld én goede smaak blijft toch beetje een witte tijger. Je weet dat het bestaat, maar komt het zeer zelden tegen. Tja, smaak is nu eenmaal niet te koop, je kunt er hooguit over twisten.
En te twisten valt er genoeg. Zeker nu de marketingbudgetten weer als water uit de kraan lopen, zoals bij McDonald's. Dat heeft een budget wat een vast percentage is van de omzet. In de crisis werd er vast meer gesnackt dan gedineerd, dus rinkelde de kassa van die calorieëndealer als nooit tevoren. Ik hoorde laatst dat Nederland door de fastfoodmultinational als groeimarkt is bestempeld. Of dat betekent dat de gemiddelde klant groeit of er meer klanten komen, is me niet helemaal duidelijk.
Sky high
Enfin, de budgetten bij die burgerbakkers zijn sky-high. Wat zullen we er eens mee doen?
Tijdens een van de vele brainstorms moet er een volgevreten malloot geweest zijn die riep: 'We bouwen een tropisch eiland, middenin Nederland!' Zo disruptief wordt het zelfs op industrieterrein De Schinkel zelden opgediend. Er is niets tropisch aan een hamburger met cola en friet, of zouden ze er tijdelijk een schijfje ananas in duwen zodat het he-le-maal klopt? Zover ik kan nagaan; Non, niets van dat alles.
De inmiddels gepromoveerde malloot vraagt zijn verbouwereerde hulpjes om er nog wat dure grappen bij te bedenken (een prachtige, peperdure website, een zwemkampioen inhuren om het eiland te openen, et cetera. En zo monteert het bureau gouden kranen in het vetpakhuis van McDagobert. Maar zo ben je wel lekker snel van je overtollige budget af.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!