Marlies Dekkers komt met nieuw e-commerce platform

Het Nederlandse lingeriemerk stapt over naar Demandware Commerce Cloud.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een nieuw digitaal commerce-platform moet Marlies Dekkers bij de belangrijkste doelstellingen van het bedrijf ondersteunen, waaronder het verhogen van de merkbekendheid, verbeteren van de gebruikerservaring en het ondersteunen van de merkfilosofie.

Gekozen werd voor Demandware . Jerome Orlemans, hoofd e-commerce bij Marlies Dekkers, werkte bij zijn vorige baas O’Neill ook met deze partij: ‘We zijn primair een sales- en marketingbedrijf met een klein IT-team. We willen geen hoge IT-overheadkosten die oudere platforms vaak met zich meebrengen’.

Het bedrijf EMAKINA implementeerde de , die op alle desktop- en mobiele apparaten beschikbaar is, zowel in het Duits, Nederlands als in het Frans. Verder heeft Marlies Dekkers EU-websites gelanceerd voor alle andere Europese landen.

Orlemans: ‘We willen het merk en de commerce-functionaliteit graag integreren, zodat we een naadloze en consistente klantervaring kunnen bieden. We hebben inmiddels onze conversie al verdubbeld vergeleken met het oude platform.’

Internationaal
Marlies Dekkers voert binnenkort een aantal verbeteringen door om het platform internationaal toegankelijk te maken, zoals de toevoeging van de Amerikaanse dollar en Britse pond aan de Europese site en het lanceren van lokale sites voor het Verenigd Koninkrijk en de VS in 2015. Daarnaast wil de organisatie uitbreiden in Scandinavië.

Modeontwerper Marlies Dekkers ging in 2013 failliet, maar maakte vervolgens een succesvolle doorstart.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie