Het is inmiddels al een ruime maand geleden, maar bij Koninklijke Burgers' Zoo is eindelijk de rust teruggekeerd. 'De gevolgen van de livestream waren veel groter dan ik had verwacht', aldus Tim Lammers marketeer van Burgers' Zoo.
Lammers: 'We hadden unieke content in handen waar we veel mensen blij mee zouden maken. Dus besloten we een observatiecamera live te verbinden met YouTube. Er is in de wereld echter veel te regisseren, behalve het gedrag van een wild dier.'
'Het vrouwtje was op 5 september uitgerekend, maar om het zekere voor het onzeker te nemen, besloten we op 29 augustus al live te gaan. Maar toen de 'tijgertjes' vier dagen te vroeg ter wereld kwamen, begon de gekte.'
Het nieuws verspreidde zich snel via traditionele nieuwskanalen, maar de massahysterie ontstond op sociale media. 'Mensen reageerden bezorgd met vragen of het goed zou komen met de tijgertjes en of de moeder wel goed voor ze zorgden. Door goede communicatie met de PR-collega, verzorgers en biologen wisten we met updates de rust weer terug te brengen.'
'Uiteindelijk is de stream 150.000 keer bekeken en heb ik op dit moment meer bezoekers op de site van de stream, dan op onze homepage. Neveneffect is dat er een ware community met fans rondom de tijgers ontstaat.'
Voor wie nieuwsgierig is geworden, de welpjes zijn nog steeds te volgen via de livestream:
Kijk mee in het kraamhok van de Sumatraanse tijger | Burgers' Zoo in Arnhem | the Netherlands
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!