Krazza-krassen bij Karwei, BP, Free Record Shop en DA

Op initiatief van Karwei bouwmarkten heeft bureau RadeMakkers een joint promotion ontwikkeld voor vier - van elkaar onafhankelijke - nationale retailers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De samenwerking bestaat uit een kraskaart, waarmee de consument korting of aanbiedingen krijgt bij één van de aangesloten retailers. De naam van de joint promotion luidt Krazza.
De vier deelnemende partners zijn Karwei, BP, Free Record Shop en DA. Samen zijn ze goed voor ongeveer duizend verkooppunten. Het idee achter Krazza is dat de deelnemende retailers elkaar extra traffic gaan bezorgen, met als doel nieuwe klanten binnen te halen. Als een klant bij Karwei een Krazza-kaart ontvangt, is deze alleen in te leveren bij een van de andere drie retailers (hetzelfde geldt voor BP, DA en Free REcord Shop).

Joost Rademaker van Rademakkers legt uit: 'De keuze voor deze vier partijen is ontstaan op basis van de uiteenlopende branches waarin deze retailers actief zijn, zodat er geen conflicterende belangen ontstaan. Maar bovenal op basis van de verschillende klanten (profielen) van de betreffende retailers die met deze actie in aanraking komen. Met de kaart stimuleren we bijvoorbeeld een DA-klant om ook eens naar Karwei te gaan en omgekeerd.'
De vier partijen gaan in de maand september Krazza-kraskaarten weggeven bij iedere aankooptransactie. Met deze kraskaart kan de consument tot maximaal 50% korting krijgen of interessante aanbiedingen. In totaal betreft het ruim 6 miljoen kraskaarten die in vier weken worden uitgedeeld. Op de kraskaarten is vermeld dat naast de korting tot maximaal 50% er ook troostprijzen te winnen zijn met een waarde van zo'n 4.000 euro. Ook is er een hoofdprijs is in de vorm van een auto; een Ford Focus Cabrio.

Begin september gaat een nationale radiocampagne van start. Daarnaast komt er P.O.S. materiaal in alle winkels van de vier partners (stoepposters, A3 kaarten, banieren, narrow casting, baliekaarten). Ook is er een actiewebsite, worden er advertenties geplaatst in diverse titels, wordt de actie gecommuniceerd op alle websites van de vier deelnemende partners (bereik ruim 1 miljoen bezoekers). De Krazza-actie wordt vermeld in de e-mail nieuwsbrieven van de partners (bereik bijna 2 miljoen) en ook in de folders/magazines van de partners (oplage ca. 8 miljoen). Op deze manier wordt in een korte periode een bijzonder groot bereik opgebouwd.
Bij succes zal Rademakkers een gevolg geven aan de actie. Daarbij kunnen ook andere partijen zich aansluiten, mits ze niet concurreren met de huidige partners. Rademakers: 'Het is voor een partij als Kruidvat in relatie tot DA derhalve niet mogelijk om aan deze Krazza-actie mee te doen. Zoals dat bijvoorbeeld ook geldt voor Praxis in relatie tot Karwei.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie