De internationale campagne is bedacht door DDB & Tribal Amsterdam en ontwikkeld door MediaMonks.
In de film hangen donkere wolken boven wereldsteden als New York, Londen en Shanghai. Mensen op straat kijken hoopvol omhoog en worden verrast door enkele gigantische audiokabels. Deze audiokabels staan voor de Nederlandse muziek, één van de succesvolste exportproducten van het land.
KLM Music
Met meer dan 140 directe vluchten van en naar Amsterdam wil KLM deze internationale oriëntatie ondersteunen en zet het daarvoor zijn netwerk aan bestemmingen in. Daarnaast is de luchtvaartmaatschappij enkele partnerschappen aangegaan met muzikale evenementen als het Amsterdam Dance Event (ADE), Mysteryland en Lowlands. Samen hebben zij KLM Music opgezet, een dienst waarmee consumenten een vliegticket bij hun festivalkaartje kunnen boeken.
De commercial is vorige week gelanceerd op de sociale mediakanalen van KLM.
Credits
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Klant: KLM
Productiemaatschappij: Media Monks
Regisseur: Rogier Schalken
Muziek: MassiveMusic
Geluid / Sound: Kaiser Sound Studios