De inzet op het Europees kampioenschap voetbal heeft bijgedragen aan het stijgende marktaandeel van Jumbo. Dat laat het concern weten bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers. Volgens Jumbo was de campagne met de Snollebollekes en bijbehorende 'juichcape' 'boven verwachting succesvol'.
De omzet van supermarktketen liep in het eerste halfjaar op naar 5,36 miljard euro, een toename van 5,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het marktaandeel van Jumbo steeg daarmee naar 21,8 procent.
De online verkoop steeg met ruim 50 procent, onder meer een gevolg van de aanhoudende coronamaatregelen. Jumbo investeerde fors in de online markt.
Na de recordomzet in het coronajaar 2020 verwachtte de supermarktketen al door te groeien. De tweede helft van het jaar opent Jumbo meer vestigingen. Een smet op de resultaten is het tegenvallende La Place, waarmee Jumbo grote plannen heeft. Maar door corona was de keten voor een groot deel dicht.
Inmiddels heeft bijna iedereen van wie de baan kwam te vervallen bij de reorganisatie van eerder dit jaar een nieuwe functie gevonden binnen Jumbo, meldt het bedrijf.
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!