De afgelopen anderhalve maand werkten 3 teams van jonge marketeers onder begeleiding van DDMA aan hun eigen jongeren-loyaltystrategie voor Air Miles. 14 april jongsleden mochten ze hun strategie pitchen tijdens de finale.
Air Miles zoekt naar manieren om het traditionele loyaltymodel meer in lijn krijgen met de huidige behoefte van de consument. Het spaarprogramma zal sparen voor een jonge, nieuwe doelgroep interessanter moeten maken, een doelgroep die waarde hecht aan sociale herkenning, persoonlijke relevantie en urgentie.
Erik van Essen, Managing Director Air Miles: 'Wij zijn de afgelopen paar jaar flink bezig geweest om de strategie van Air Miles aan te passen. Zo zijn onze aandeelhouders Shell, Praxis, Albert Heijn en V&D hun klanten meer aan het belonen met Air Miles. En met succes, want er zijn nu meer punten op de markt, meer inwisselmogelijkheden en 850.000 nieuwe spaarders bij gekomen.'
De winnaars: Claire Hagens (UPC Nederland), Andreas Pohan (ANWB), Annika Lof (Longfonds) en Roderick Blomer (Essent), onder leiding van mentor Shira Winterkamp. Zij hadden zich volgens de jury goed verplaatst in de visie van de aandeelhouders van Air Miles, en een logische en heldere vertaalslag naar de nieuwe groep van jonge spaarders gemaakt.
De jury, bestaande uit Diana Janssen (DDMA), Erik van Essen (Air Miles), Rogier Nelissen (Vodafone), Thijs Hoffman (Growing Minds), Elsbeth Eilander (Adfo Groep) en Asher Cohen, was onder de indruk van de kwaliteit van de rapporten en de wijze waarop de teams hun campagnes presenteerden. 'Uit de rapporten die de jury heeft ontvangen bleek duidelijk dat alle teams zich hadden vastgebeten in het vraagstuk. Met als resultaat: drie verschillende en bruikbare strategieën voor Air Miles', aldus juryvoorzitter Diana Janssen, directeur DDMA.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!