De afgelopen weken is een groot aantal van de in totaal 150 geplaatste EK-inhakers in De Telegraaf gemeten. Op basis van Reclame Reactie Onderzoek is inzicht verkregen in de effectiviteit van de uitingen en de waardering van ruim 1.000 lezers van De Telegraaf voor de manier van inhaken. De inhaker van Heineken was 'overtuigend de beste EK-inhaker'.
De Telegraaf-lezers vonden de inhaker het meest grappig, actueel en origineel, maar ook op de andere beoordelingsonderdelen scoorde de uiting zeer hoog. Vaak gehoorde opmerkingen van het panel waren: ‘Heineken en voetbal horen bij elkaar’ en ‘Deze goede advertentie hoort bij goed voetbal’.
Brandmanager Bart Bosma van Heineken BeerTender is zeer verrast met de gewonnen titel van de beste EK-inhaker in De Telegraaf. ‘Hier ben ik ontzettend blij mee. We hebben zeer veel werk gehad aan deze campagne, dus dit is echt de bekroning. De Telegraaf-lezers zijn één-op-één onze doelgroep en dat we deze prijs nu juist van hen krijgen is geweldig.’
Tweede in de EK-inhaakwedstrijd eindigde eveneens een inhaker van Heineken: ‘Italianen: Watjes’. Deze advertentie blonk vooral uit in attentiewaarde en herkenbaarheid als inhaker. De inhaker ‘Guus, we begrijpen het als jij ‘m pas morgen indraait’ uit de Nederlamp-campagne van Nuon eindigde als derde. Hierin werd het merk het sterkste gecommuniceerd naar de lezers.
De winnende uitingen zijn samen met alle gemeten inhakers te zien op de uitslagpagina, morgen in De Telegraaf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!