Afgelopen week stond er al een mooi stuk over mobile op Emerce van Marco Disseldorp, waarbij hij terecht wees op het feit dat mobile ons gedrag fenomenaal heeft veranderd. (lees het hele stuk). Vrij vertaald houdt dit in dat mobile niet staat voor ‘just another channel’, maar voor een ‘way of life’. Hier zit wellicht ook de moeilijkheid. Hoe weet je wat werkt en wat niet?
In het volgende filmpje legt Mark Brill van UCL de combinatie van mobile en marketing, briljant uit! Let vooral op de statistieken J
In mijn ervaring, sluiten succevolle apps aan, op de behoefte van de mens aan gemak en fun. Beide maken ons leven immers een stuk beter.
Een aansluitende customer journey
Mijn eerste tip aan marketeers wanneer we beginnen aan het integreren van mobile is, kijk eens naar wat je klant doet met een smartphone of tablet. Niet alleen in Google Analytics, maar ga eens echt kijken. Doorloop zelf de stappen of vraag het je klant. Alleen zo kun je de behoeften van je klant ontdekken of een probleem herkennen. Een behoefte of probleem waarvan ze zelf niet wisten dat ze het hadden, zou Steve Jobs zeggen.
Gucci verviervoudigde haar mobile conversie door op de juiste manier aan te sluiten op de behoefte van haar doelgroep. Om precies te zijn, de behoefte per device. Gucci geeft ook aan dat dit een proces was van trail and error. Van proberen, meten en bijschaven. Dus gun jezelf een leerproces. Maar niets doen is geen optie!
Tip: Geef in je plan antwoord op de vraag; welke behoefte heeft mijn klant, op welk moment en op welke plek.
Gemak of Fun
Het bedenken en ontwikkelen van een native app is een kunst. Wat maakt dat iemand met regelmaat jouw app zou gebruiken. Waarom zou iemand een app op zijn telefoon willen en daar ook houden! Dit succes ligt volgens mij in gemak of fun. Bedenk of je app het leven (van je klant) makkelijker maakt of leuker. Is het antwoord ja! Dan heb je een succes in handen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!