Geen animo sponsoring EU-voorzitterschap

De poging van het kabinet om het EU-voorzitterschap te laten sponsoren door het bedrijfsleven is mislukt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondernemingen toonden nauwelijks interesse en het enige serieuze aanbod - van Volvo - stuitte op praktische en juridische bezwaren bij meerdere ministeries, meldt de Volkskrant. Betrokkenen bevestigen dat de animo bij bedrijven minimaal is. 'Kennelijk afficheren ondernemingen zich liever niet met een Nederlands EU-voorzitterschap', aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken. Met nog krap zes maanden te gaan heeft Buitenlandse Zaken de hoop op sponsors laten varen.

Het departement hoopte via sponsoring twee tot drie miljoen euro te besparen op de kosten van alle Europese ministersbijeenkomsten. Het budget voor het Nederlandse voorzitterschap in de tweede helft van dit jaar bedraagt 68 miljoen.

Sponsoring (in welke vorm dan ook) van EU-voorzitterschappen is sinds een paar jaar mogelijk. De huidige voorzitter Ierland kan gedurende zes maanden gebruikmaken van vijftig topklasse Audi's. De telefoonkosten komen voor rekening van Eircom en de catering wordt mede verzorgd door Kerrygold (zuivel) en Tipperary Water.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie