Kledingmerk Coolcat keert terug met nieuwe collectie voor kinderen

Het door Roland Kahn opgerichte merk maakt een comeback onder de vleugels van Wehkamp.

Comeback kid Coolcat

Coolcat lanceert een nieuwe collectie kinderkleding die vanaf 9 september 2024 exclusief verkrijgbaar is via coolcat.nl, Wehkamp.nl en Kleertjes.com. Na de overname van de rechten op het merk in 2023 heeft Wehkamp een herlancering voorbereid, waarbij de collectie zich richt op kinderen.

De nieuwe collectie, bestaande uit meer dan 100 items, biedt een mix van streetwear en sportieve stijlen. Met de slogan 'Be Heard, Make Noise' wil Coolcat zelfexpressie en individualiteit benadrukken. De kleding, beschikbaar in maten 116 tot en met 176, varieert in prijs van 19 euro voor een t-shirt tot 99 euro voor een winterjas.

Promotiebus door het land

Om de herlancering te promoten, gaat een promotiebus door Nederland met deelname van diverse influencers. Wehkamp ziet de terugkeer van Coolcat als onderdeel van hun strategie om een breed online assortiment aan te bieden voor gezinnen.

Rise and fall (and revival)

Coolcat werd in 1979 opgericht door Roland Kahn met een eerste winkel aan de Nieuwendijk in Amsterdam. Op het hoogtepunt had Coolcat 80 winkels in Nederland en nog eens 17 in het buitenland. Het bedrijf werd in 2019 failliet verklaard. Kahn zegt nu over de comeback: ‘We zijn blij dat we anderhalf jaar geleden in Wehkamp de juiste professionele partner hebben gevonden die de continuïteit van het Coolcat-merk kan waarborgen en kijken met vertrouwen naar de toekomst.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie