FD Mediagroep, RTL Nederland en Schibsted lanceren nieuwe business-site Z24

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er komt weer een nieuw platform voor zakelijk nieuws. De Mediagroep (Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio) lanceert medio dit jaar onder de naam Z24 een nieuwe businessnieuws-site.

Dit platform richt zich op 'ambitieuze hoger opgeleiden van 25 tot 40 jaar'.

De FD Mediagroep doet het dit keer niet alleen, maar heeft RTL Nederland (RTL 4, 5, 7 en RTL.nl) en , een Noorse beursgenoteerde uitgever, als partners aangetrokken in het nieuwe bedrijf.

Z24 is gebaseerd op een concept dat Schibsted onder de naam met succes in Zweden (E24.se, sinds 2005) en in Noorwegen, (E24.no, 2006) uitgeeft. In beide landen is de site in korte tijd marktleider geworden.

Naast nieuws brengt Z24 eigen analyses, commentaren en achtergronden en het is daarmee in feite een online zakenkrant. Ook lichtvoetiger nieuws over auto's, internet en lifestyle maakt deel uit van de formule van Z24. Toon en stijl moeten zeer toegankelijk zijn. 'Veel aandacht wordt dan ook besteed aan het visuele aspect van de site', zegt het FD.

De nieuwe businessnieuws-site is gratis beschikbaar voor de doelgroep. Z24 opereert vanuit Amsterdam. De redactie bestaat uit een twaalftal redacteuren.

Z24 wil een groot bereik onder een koopkrachtige groep beslissers die 'via andere media moeilijk is te bereiken voor adverteerders'.

De FD Mediagroep heeft een meerderheidsbelang in de joint venture.
Tot directeur-hoofdredacteur Z24 is benoemd Arend van den Berg. Hij werkte eerder als gedelegeerd uitgever van Het Financieele Dagblad en in redactionele functies bij de krant.

Jacques Kuyf, algemeen directeur FD Mediagroep: 'Met dit initiatief richten we ons op het jonge ambitieuze middelmanagement van Nederland. Hoogopgeleide mensen die alles nog voor het eerst in hun leven "moeten" meemaken. Z24 maakt businessnieuws relevant en uitdagend voor deze doelgroep. Een succesvol internationaal concept dat past bij onze strategie om de dominantie in de doelgroep ondernemende mensen verder te versterken.'

Fons van Westerloo, ceo van RTL Nederland: 'Wij geloven sterk in dit online initiatief, dat naadloos aansluit op onze digitale strategie. De combinatie van FD Mediagroep, RTL en Schibsted opereert vanuit de kracht van drie marktleiders. De FD Mediagroep vanuit hun autoriteit en leiderschap in de zakelijke markt en RTL op het terrein van (business-)televisie met RTL Nieuws en RTL Z.'

De participatie van RTL Nederland in Z24 is nog onder voorbehoud van toestemming van de Board van RTL in Luxemburg.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie