Greo Belgers noemt Triodos Bank ‘een beweging die al 35 jaar gaande is en tot op de dag van vandaag enorm groeit’, en zegt: ‘Ik streef in mijn werk, net als Triodos Bank, steeds meer positive change na; werk dat er écht toe doet en niet alleen over kopen, consumeren, weggooien gaat. Bij Triodos Bank brengt geld al 35 jaar zo'n verandering teweeg; ik voel mij daar dus thuis.’
Belgers wordt verantwoordelijk voor de internationale marketing van de bank, met buiten Nederland - waar het hoofdkantoor zit - vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, de UK en Spanje.
Belgers spreekt van een spannende dynamiek die hem doet denken aan een orkest: ‘meerdere instrumenten die er allemaal mogen zijn, met elk een eigen bijdrage, een eigen toonhoogte, pitch en ritme, maar allemaal spelen ze eenzelfde melodie: die van positive change. Daar ga ik mij samen met anderen mee bezig houden.’
Transitie
Zijn overstap van bureau- naar klantzijde verklaart hij vanuit de positieve verandering waar hij op uit is: ‘Bij zo'n uitgangspositie maakt het mij niet meer uit aan welke kant van de lijn ik sta: bureau of opdrachtgever - een steeds ouderwetser wordend concept; of in elk geval zie je dat die grens vervaagt. Ik heb mij in dit kader altijd als satelliet gezien die rondom de “dan klant, dan bureau”- planeet draait en zo unieke waarde toevoegt op strategie.’
Hij zegt verder steeds meer behoefte te hebben gevoeld om zich dieper te verbinden aan de transitie die de wereld op dit moment doormaakt: ‘breed aangesloten zijn op verandering, werelden met elkaar verbinden, opereren op het knooppunt van vernieuwing. Organisaties staan vandaag voor de vraag hoe zij zich kunnen kwalificeren voor de toekomst. Dat gaat over de manifestatie van hun oorspronkelijke idee, afgestemd op de huidige tijdsgeest. Het gaat mij daarbij niet om het vullen van vaten, maar het ontsteken van vuur.’
Dawn
Over Dawn, waar Belgers afgelopen juni vertrok: ‘Het uitbouwen van Dawn was een geweldige ervaring. Het bureau zit in een fantastische flow - met inmiddels drie Effies, waarvan 2 gouden, 9 Lampen, 12 Accenten etcetera - en ik ben trots op wat David Snellenberg en ik samen met onze klanten hebben neergezet. Het is heel spannend om op de top van succes een nieuwe stap te zetten, maar dat heb ik mijn hele leven gedaan en heeft altijd veel gebracht.’
Triodos Bank werd klant bij Dawn in september 2010. Het bureau bestond toen twee jaar. Samen stonden ze aan het succes van de ‘hart/hoofd’-positionering, de ‘klein het nieuwe groot’-campagne en de in 2014 gewonnen gouden Effie voor vier jaar merkbouw.