EffectiveBrands breidt bestuur uit

Voormalig CMO Simon Clift (Unilever) en Rob Malcolm (Diageo) treden aan als bestuursleden van EffectiveBrands.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als bestuurslid zullen Clift en Malcolm een belangrijke rol vervullen in het uitrollen van het EffectiveBrands Global Marketing Leadership MasterClass programma. Daarnaast geven ze actieve ondersteuning aan de ontwikkeling van EffectiveBrand talent dat werkzaam is op kantoren in London, New York, Singapore en Amsterdam.

Verder draagt hun aanstelling bij aan de strategische groei van de global marketing consultancy en zullen ze betrokken zijn bij projecten van EffectiveBrands’ klanten, zoals Sony, Lloyds Banking Group, AkzoNobel, GSK en Hershey’s.

Simon Clift was van 2008-2001 werkzaam als de Global Chief Marketing Officer van Unilever. In totaal heeft hij 30 jaar bij het concern gewerkt. Gedurende zijn carrière hield hij zich als één van de eerste senior marketeers bezig met de ‘purposeful positioning’ van zijn merken en zag hij het belang in van een goede merk-consument interactie in het tijdperk van de social media.

Ook Rob Malcolm heeft een indrukwekkend CV. Als voormalig (1999-2008) President Global Marketing, Sales & Innovation van Diageo, was Malcolm verantwoordelijk voor meer dan 70 merken in maar liefst 170 landen. Diageo sleepte de afgelopen jaren meerdere Effies, Cannes Gold Lions en recentelijk de prestigeuze Britse IPA advertisement effectiveness award in de wacht.

EffectiveBrands is in 2001 opgericht door Frank van den Driest & Marc De Swaan Arons. De global marketing consultancy helpt marketeers te bouwen aan winstgevende groei op het gebied van global 'strategy, structure & capability' met hun programma’s en praktische tools.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie