Premium

Dit zijn de 10 most engaged communicatieprofessionals van Nederland

Welke communicatieprofs delen, liken, discussiëren, reageren, volgen en verbinden het meest op LinkedIn?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat doen de meest engaged communicatieprofessionals van LinkedIn anders dan jij? Hoe vaak loggen ze in? Accepteren ze elk connectieverzoek? En hoeveel connecties hebben ze eigenlijk? CommunicatieOnline sprak de drie most engaged communicatieprofessionals van 2014.

Nummer 1: Bart Scheffer (Verantwoordelijk voor Marketing & Communicatie, ETTU)

‘Ik ben erg verrast door mijn hoge positie op de lijst, vooral omdat ik op LinkedIn niet uitzonderlijk actiever ben dan andere communicatieprofessionals. Ik gebruik LinkedIn dan ook zowel voor mijn rol als Marketing en Communicatie bij (ICT-kennisorganisatie), als om mijn eigen netwerk te onderhouden. Niet voor niets is LinkedIn één van mijn vaakst bezochte pagina’s en meest gebruikte apps.’ Pas sinds kort plaatst Scheffer zelf Pulse berichten op Linkedin. ‘Waar je vroeger misschien je eigen blogpagina had waar je maar moest afwachten wie het bezocht, beschik je nu met LinkedIn direct over een groot bereik. Het is dan ook van grote waarde van LinkedIn zelf dat bijna elke professional in Nederland een LinkedIn-profiel heeft.’ Dat hier veel tijd in gaat zitten, is dan ook logisch. ‘Bovendien haal ik er plezier uit om met anderen te connecten en berichten uit te wisselen. Ik heb van mijn passie voor communicatie mijn beroep kunnen maken!’

Nummer 2: Giuseppe Marzio (Senior Communications Advisor, Johnson & Johnson)

‘Ik wist niet dat LinkedIn de engagement van individuele gebruikers monitort. Goed initiatief om dit soort informatie openbaar te delen, dat past bij de spirit van LinkedIn.’ Marzio kijkt zeker twee keer per dag op LinkedIn en schaart zich onder de actieve gebruikers. ‘Ik heb ongeveer 1000 contacten en accepteer uitnodigingen van users die ik persoonlijk ken, maar sta ook open voor nieuwe contacten die relevant en interessant kunnen zijn voor mijn werk. Dat houdt mijn netwerk waardevol. Sociale media beleef ik niet als een aparte tijdsinvestering, zakelijk noch privé. Online netwerken en informatie delen maken mijn sociale interactie rijke, breder en efficiënter.’ Bij andere profielen let Marzio vooral op de summary. ‘Het gaat mij niet alleen om wat iemand inhoudelijk heeft gedaan, maar vooral ook om hoe iemand zijn of haar werkervaring vertaalt naar een overtuigend en soms zelfs inspirerend verhaal. Het mooie van LinkedIn is juist dat je nieuwe verbindingen kunt leggen die in de toekomst tot een ontmoeten en samenwerking kunnen leiden.’

Nummer 3: Hans Mestrum (Senior Marketing en Communicatie Adviseur, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)

‘Elke dag kijk ik wel op LinkedIn. Het hoort bij mijn routine, ik ben ‘always-on’ en wil graag weten wat mensen in mijn netwerk doen. Daar haal en breng ik kennis. Daarnaast gebruik ik LinkedIn als database, lees ik wat mijn netwerk bezighoudt en deel ik interessante stukken in mijn netwerk. Ook deel ik er links van content die ik zelf produceer van mijn weblog en videoblogs. Zo verspreid ik content van de en versterk ik de dialoog.’ Sociale media zijn over het algemeen van waarde voor Mestrum. ‘Het in contact treden met andere professionals en het bloggen helpt mij om mijn gedachten te ordenen en me te profileren/presenteren (personal branding). Door sociale media ben ik zes jaar geleden aan mijn huidige baan gekomen, oftewel social media is voor mij “connectie & sharing” op een laagdrempelige manier en bottom-up.’

De complete top 10:

1. Bart Scheffer, Marketing & Communicatie bij ETTU
2. Giuseppe Marzio, Senior Communications Advisor bij Johnson & Johnson
3. Hans Mestrum, Senior Marketing Communicatie Adviseur bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
4. Sander Hanenberg, Manager Marketing & Communication bij Terre des Hommes Netherlands
5. Sueli Brodin, Editor and Communications Officer bij UNU-MERIT
6. Arent Jan Hesselink, Senior Marketing & Communications Executive bij Philips
7. Selma Hetharia, Senior Communications & PR Professional bij Nationale Postcode Loterij
8. Marina Kaptein, Senior Manager Corporate & Marketing Communications bij IMCD
9. Truus Koppelaar, Directeur Marketing & Communicatie bij Afas Software
10. Saskia ter Kuile, Communicatiemanager bij Vilans

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie