Marketeers aller landen, verenigt u! Ik heb jullie hulp nodig. Nederland gaat uit zijn dak met de retrowuppie, de perfecte WK-inhaker van 2006. Maar herinnert u zich nog de kreet van het WK in 1974?? Die zou zijn geweest: 'Deutschland Jägermeister, Holland Weltmeister!', althans volgens deze blogger.
Maar waarom heb ik jullie hulp nodig? De (jonge) mensen die nu voor Jägermeister werken hebben dit ook gehoord en kunnen nergens in de Duitse en Nederlandse archieven iets vinden over deze campagne. En dat terwijl het erg mooi zou zijn om hem als retrocampagne van stal te halen bij een eventuele finale Nederland-Duitsland...
Jägermeister heeft een aantal mensen uitgedaagd deze oorspronkelijke uitingen (spandoek? tv commercial? print? boarding?) op te sporen. De beloning is eeuwige roem en wat flesjes van dat koude spul. Ik heb vorig jaar een klusje gedaan voor ze en mag daarom ook meezoeken. Tot nu toe zonder resultaat. Ik werd geboren in 1974 dus in m'n geheugen graven lukt ook niet. Maar hier op Molblog zijn vast wat oudere marketeers en reclamemensen te vinden. Of zitten die allemaal met hun midlifecrises in Cannes?
De gouden tipgever deelt met mij de eeuwige roem en die twee flessen Jägermeister. Of gewoon een sportdrankje als het geen alcoholliefhebber is.
Ohja, is er nog een stoere mediabureautopman of IP/Ster-bobo die ruimte beschikbaar durft te stellen als de uiting boven water komt en Nederland - Duitsland echt de finale wordt?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!