Deli XL introduceert Natuurlijk Verantwoord-logo

Groothandel in voedingsmiddelen Deli XL lanceert Natuurlijk Verantwoord, een label waaronder 3000 producten van verschillende fabrikanten zijn ondergebracht die relatief gezonder zijn of duurzamer geproduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deli XL bedient klanten in horeca, catering en zorg. De groothandel streeft ernaar om in 2015 voor ieder product een verantwoord alternatief te bieden. Volgens Suzanne Stienen, specialist ketenverantwoordelijkheid bij Deli XL, is er veel onduidelijkheid over duurzaamheidsclaims. 'Met Natuurlijk Verantwoord en het bijbehorende logo is Deli XL als een gids in keurmerkland. Ons verantwoord assortiment kent zes categorieën, te weten Biologisch, Ethische handel, Goede Vis, Dierenwelzijn, Gezonde keuze en Milieubewust. Iedere categorie heeft zijn eigen criteria, waarover we transparant zijn en die we online publiceren.'

Informatie is beschikbaar op . Begin 2012 opent Deli XL een nieuwe webwinkel. Deze wordt zo ingericht dat klanten door het vinkje van Natuurlijk Verantwoord bij een product in één oogopslag kunnen zien welk product goed is voor mens en milieu en waarom.

Daarnaast werkt de groothandel aan een classificatiesysteem, waarmee zij gaat bepalen in hoeverre een leverancier duurzaam is. Binnenkort gaat Deli XL het classificatiesysteem toetsen bij tweehonderd leveranciers. Uiteindelijk gebruikt de groothandel de classificatie om te zorgen dat ze in 2015 90% van onze inkoop doet bij duurzame leveranciers.

Dart Brand guidance & Design uit Amsterdam heeft het ‘Natuurlijk verantwoord’-logo ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie