De Persgroep neemt Reclamefolder.nl over

RTL Ventures verkoopt zijn belang in het aanbiedingenplatform.

Naast RTL Ventures heeft ook H2 Equity partners een belang. Ze verkopen nu hun aandelen aan De Persgroep. Deze overname sluit aan op de digitale strategie van de Persgroep. 

Op Reclamefolder.nl kan de consument aanbiedingen bekijken. Het is het grootste digitale platform van Nederland voor reclamefolders. Het platform bereikt maandelijks 2 miljoen mensen die samen digitaal ruim 25 miljoen digitale folders bekijken.

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'Nederland is en blijft een aanbiedingenland. Onze digitale platformen, dag en weekkranten staan er vol mee. Samen met reclamefolder.nl  kunnen we die bundelen tot het grootste aanbiedingenplatform van Nederland. Zodat je als lezer in één opslag kan zien welke aanbiedingen uit jouw buurt of jouw interesse er zijn. We denken dat de combinatie van onze twee bedrijven dat voor elkaar kan krijgen en daarmee een heel mooi product in de markt kan zetten. We hebben er veel zin in en deze overname past heel goed in onze digitale transitie.'

Rendement
RTL nam in 2015 via de Ventures-tak een belang in Reclamefolder.nl. De reden dat RTL er nu weer vanaf wil, is volgens investment director Vincent Pieterson dat 'de grote belangstelling voor Reclamefolder.nl in een consoliderende markt de mogelijkheid bood om een mooi rendement te realiseren'.

Daarnaast is de focus van het bedrijf inmiddels verschoven naar het regionaal aantrekken van retailers. 'Daarin vindt men in de Persgroep een goede nieuwe strategische partner.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie