Transavia gaf vorige week tijdens de lancering van de nieuwe huisstijl aan, dat het ‘voorop wil lopen met digitale dienstverlening’. Het inzetten van dit socialemadiakanaal is een nieuwe stap in die richting.
Klanten van Transavia kunnen de berichtenservice gebruiken voor het stellen van vragen over hun gemaakte boeking.
Aanvulling
Roy Scheerder, commercieel directeur Transavia: ‘We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter.’
Transavia belooft binnen een uur te reageren, maar streeft naar een kortere respons. De bestaande service-kanalen blijven net als het Call Centre actief.
Er zijn zo’n 9 miljoen Nederlandse WhatsApp-gebruikers.
Komende maanden
De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Dan bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden verder uitbreidt.
KLM wil ook graag aan de gang met WhatsApp, maar experimenteert tot op heden op kleine schaal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!