Communicatiebranche begroot te krap

Negen van de tien professionals in communicatie en interactieve dienstverlening begroten opdrachten te krap. Ook in de reclame begroot 58 procent niet ruim genoeg.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek door in opdracht van , ERP-softwareleverancier voor zakelijke dienstverleners, onder bijna 400 professionals in marketing en communicatie, reclame, IT-consulting en de interactieve sector.

In marketing en communicatie leiden te krap begrote projecten in 59 procent van de gevallen tot een efficiëntere planning van een volgend project. In de reclame is deze leercurve minder: slechts 25 procent plant een volgend project beter. Driekwart van de respondenten zegt dat het goed registreren van gewerkte uren hen in staat stelt tijdig te anticiperen op het aantal benodigde uren en medewerkers.

Niels Zijderveld, country manager Benelux van Maconomy: 'Een opvallende uitkomst van het onderzoek is dat ondanks dat driekwart van de respondenten de waarde van nauwkeurige urenregistratie inziet, negen van de tien professionals alsnog te krap begroten. Blijkbaar wordt de verkregen kennis onvoldoende gebruikt in het offreren van projecten. Bovendien weten veel projectmedewerkers niet wat de afspraken met de klant zijn omtrent overschrijdingen van het tijdsbudget, wat een proactieve bijsturing door management bemoeilijkt.'

Bijna een kwart van de werknemers van bedrijven met 10 of meer medewerkers (22 procent) weet niet hoe de organisatie omgaat met teveel geschreven uren. Werknemers van bedrijven tot 10 werknemers hebben meer inzicht; in deze categorie geeft 8 procent aan niet te weten of deze uren wel of niet worden doorberekend. Bij bedrijven tot 10 werknemers zijn de uren vaker voor eigen rekening (43 procent) dan voor bedrijven met 10 tot 100 werknemers (35 procent) en 100 of meer werknemers (24 procent).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie