C1000 maakt vliegende start met EK-campagne

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grootste introductie van de EK-campagne van C1000 heeft zijn vruchten duidelijk afgeworpen. Dit blijkt uit een analyse van social media mentions door PR-bureau Coopr en reclameblog Verse Reclame, die wekelijks zullen rapporteren over de buzz rondom merken die inhaken op het EK. Wolter Kroes presenteerde bij RTL Boulevard de EK-hit , behorende bij de Geluksvogeltjes EK-gadget. De commercial werd daarna nog een aantal keer in zijn volledige lengte uitgezonden, onder andere voor aanvang van de wedstrijd Bayern - Nederland.

In de infographic is de winnaar C1000 als basis genomen. De overige merken uit de top 5 laten zien hoe zij ten opzichte van de winnaar scoren. Duidelijk is dat C1000 de beste voorbereiding op het EK tot nu toe draait en is met grote afstand het meest besproken merk in relatie met het EK. Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, het bedrijf dat de rechten van de spelers aan C1000 heeft geleend, herkent dit beeld: "C1000 was trending topic woensdag en het nummer kwam op 3 binnen in iTunes."

Het lijkt erop dat C1000 in het gat is gesprongen waarvan ze van tevoren niet wisten dat Albert Heijn het voor ze open zou laten. Wel zou het kunnen zijn dat C1000 te vroeg piekt. Dit zullen we in de komende weken gaan zien.

Meest positieve buzz voor Grolsch
Grolsch volgt C1000, hetzij met grote afstand. De kan rekenen op de meest positieve buzz van alle merken in de top 5.

Albert Heijn introduceerde donderdagochtend haar EK-campagne en en is dus een halve dag met de meting meegegaan. Dit is dit jaar geen mascotte, maar de '', de voorspelaccesoires en de spaaractie met Panini-plaatjes. De reacties zijn iets gematigder dan bij de spraakmakende campagne van C1000.

ING staat op de vierde plaats, terwijl de introductie van de al ruim anderhalve week geleden was. Vlak achter Bavaria komt . Opvallend is dat de consument zich over dit merk het meest neutraal uitspreekt. Maar liefst 80% laat zich noch positief, noch negatief uit over dit merk. Ondanks dat de commercial spectaculair is, vindt men blijkbaar dat er kraak noch smaak aan zit. Iets dat vaker het geval is bij internationale campagnes.

Analyse: Coopr / . Design: . Idee: / .
Bron: Coosto, vrijdag 18 mei tot en met donderdag 24 mei 2012. Meegenomen zijn: Twitter, Facebook, Hyves, Google Plus, LinkedIn, Youtube, fora, blogs en nieuwsbronnen.
Er zal wekelijks worden gepubliceerd over de social buzz rondom merken die inhaken op het EK. Suggesties om de analyse te verbeteren, zijn van harte welkom!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie