Premium

Brussels Airlines verrast door stroomstoring gestrande passagiers

De luchtvaartmaatschappij doet slogan 'we go the extra smile' eer aan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

lag door een stroomstoring bij luchtverkeerscentrum Belgocontrol de luchthaven Brussels Airport een tijd plat. De uitgelezen kans voor om de klantvriendelijkheid - waarmee ze adverteren - eer aan te doen.

bedacht en produceerde voor de luchtvaartmaatschappij een activatiecampagne genaamd &;The Blackout Bus&;. Om de lange wachttijden en ergernissen op te vangen, nam een shuttlebus gestrande passagiers mee op een tour door de Belgische hoofdstad, in afwachting tot de luchthaven weer &;up and running&; was.

Volgens heeft de stroomstoring de luchtvaartmaatschappijen op zijn minst 2,5 miljoen euro gekost.

Credits
Klant: Brussels Airlines
Vice President Marketing: Nathalie Erdmanis
Brand Manager: Matthieu Fores
Media Relations Manager: Kim Daenen
Reclamebureau: TBWA\ Belgium
Creative Director: Gert Pauwels
Art Director: David Maertens
Copywriter: Vital Schippers
Account Director: Pauline Kinet
Account Manager: Yolanda Lopez
RTV Production team - Saké: Anton Ceuppens - Eva Segers
Pride: Isabelle Verdeyen - Katrien De Raijmaeker
Brand activation team: Carole Jacobs
Illustration: Hendrik Everaerts
Print production: Hendrik D’haemer

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie