Om bloemisten in Nederland, Engeland, Duitsland en Frankrijk warm te krijgen voor de lelie, bedacht het betrokken reclamebureau Hendrikus een concept om deze doelgroep te informeren en inspireren. Bram Oorthuizen (directeur Hendrikus) en Rik van der Eng (freelance art director) bedachten een cassette met vier themamagazines. Voor de uitvoering ervan en het uitdenken van de thema's vroegen ze Wim Spijkers, in het verleden onder meer adjunct van Nieuwe Revu en hoofdredacteur van Rail, die sinds 2002 zelfstandig bladen, specials en custom content ontwikkelt met Spijkersmedia.nl. Hij vroeg Anneke Krull voor de art direction van de magazines.
In de vier magazines ligt de focus op het verhaal achter de lelie, die door bloemisten als 'toch wel moeilijk' wordt ervaren. De bloem heeft naast de roos een grote historische en symbolische betekenis. De lelie komt voor in Griekse mythen, op middeleeuwse wapenschilden en in hedendaagse bruidsboeketten. Het is een bloem die staat voor Puurheid, Vrouwelijkheid, Liefde en Vergankelijkheid. Dat zijn de vier bekendste associaties die de lelie oproept en daar zijn de themanummers omheen gecreëerd.
Spijkers vulde de thema's vrij in, met historische verhalen door o.a. Antoine Bodar, een modeproductie van Sabine Geurten en Bonnie Orleans Voss, diverse reportages en interviews.
Het lelieprogramma bestaat uit een reeks activiteiten waarmee het Bloemenbureau de lelie onder de aandacht wil brengen van bloemist en consument, nationaal en internationaal, over een periode van maar liefst drie jaar. Kijk voor meeer informatie op http://www.leliepromotie.nl/Het_lelieprogramma. Klik voor een kijkje in de magazines op het onderdeel 'inspiratie'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!