‘Kans op een boodschappenpakket ter waarde van 100 euro als je je abonneert op AH Premium.’ Dát klinkt als goeie ouwerwetse retailreclame. Maar Albert Heijn voegt aan deze ‘gouwe ouwe’ iets nieuws toe. De actie loopt namelijk middels een tv-commercial waar de QR-code in beeld wordt gebracht – bewegend ook nog eens een keer – dus boodschappers moeten snel handelen om in aanmerking te komen voor die volle boodschappentas. Zo ziet dat eruit:
De campagne start op zondag 12 november en loopt slechts twee dagen. Dat moet de urgentie nog een keer extra opvoeren. ‘Voordat je het weet, is-ie weer weg.’ De klanten die het lukt om de QR-code scannen worden verwelkomd op een landingspagina waarop ze meedoen om de tas boodschappen in de wacht te slepen. Dan moeten ze zich dus wel eerst abonneren op AH Premium (‘eerste maand gratis proberen, daarna 12 euro per jaar’).
Vernieuwing en innovatie
Albert Heijn over het experiment: ‘Ons mediateam is continue op zoek naar vernieuwing in de plannen om op te vallen in de overdaad aan reclameboodschappen. Zeker op televisie is het lastig om de aandacht van de kijker te trekken en de kijker te verrassen, daarom kijken we regelmatig naar vernieuwing en innovatie in het buitenland. Internationaal wordt deze techniek al regelmatig gedaan met grote campagnes en het blijkt een impactvolle manier van adverteren. We zijn dan ook blij dat we de eerste supermarkt zijn die dit in Nederland doet.’
In de video onderaan legt Albert Heijn nog een keer helemaal uit wat AH Premium je kan opleveren. In alle transparantie: ‘Dat scheelt je al snel 84 euro per jaar.’ Omgerekend is dat een voordeel van 1,62 per week, een alleszins bescheiden besparing.
De voordelen van AH Premium op een rijtje
- 10% korting op het hele biologische assortiment
- 10% korting op het hele Terra-assortiment
- 2x zoveel zegels sparen
- Altijd 10 persoonlijke aanbiedingen in je Bonus Box
- Een gemiddeld voordeel van 84 euro per jaar
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!