Adverteren op Google met naam concurrent

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Adverteren op Google, wie is er niet groot mee geworden? Regelmatig duiken echter zaken op, rondom het adverteren met merknamen van concurrenten. Voor de duidelijkheid, je tikt merknaam
A in en de merknaam van concurrent B verschijnt met een reclame boodschap. leggen de verantwoordelijkheid bij de merken zelf. Maar daar werd door weer op gereageerd. had ook stukje over een case in Duitsland.

Vandaag kwamen wij na het intikken bij Google van de merknamen van en , de advertentie tegen van concurrent .

Kortom het is weer zover. Dit soort zaken heeft natuurlijk 2 kanten. Een juridische kant, wat mag wel en niet van de wet? Ik ben geen jurist en specialist op dit gebied, maar volgens mij is het niet toegestaan. Christiaan Alberdingk Thijm heeft er op het (dank Marco) ook al wat over staan. En een ethische kant, noem het netjes zakendoen. Dat laatste is interessant in dit geval, omdat je je mag afvragen of een bedrijf dat e-mailcampagnes verzorgt en zelf gemakkelijk met dat soort regels omgaat, wellicht ook wat minder ethisch zal omgaan met het merk van zijn klanten.

Het wordt tijd dat onze branche hier gedragsregels voor gaat opstellen. IAB of DDMA wie voelt zich geroepen? Of is het iets voor een nieuw op te richten club rondom zoekmachinemarketing? Laten we als branche tonen dat we volwassen aan het worden zijn!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie