Geen Lionel Messi of Pharrell Williams, maar digitale medewerkers spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van Adidas. In samenwerking met Cloudfactory wordt een arbeidsmarktcampagne gelanceerd in de zoektocht naar nieuw digitaal talent.
In Here to Create zijn zeven werknemers geportretteerd. Zij vertellen hoe hun toewijding en levenslessen uit de sport hen helpen in het leveren van topprestaties op digitaal gebied. Zeven kwaliteiten worden uitgelicht: moed, focus, visie, openheid, verbeelding, behendigheid en samenwerking. Op de campagnewebsite kunnen de zeven verhalen worden bekeken.
‘Here to Create geeft potentiële werknemers een echt en oprecht beeld van hoe het is om in het digitale hart van Adidas te opereren’, aldus Sandrine Huijgen en Jessica Kersten, creative partners van Cloudfactory. ‘Dit noemen wij storydoing. We vertellen geen verhaaltje, maar laten zien welke creatieve en sportieve vaardigheden Adidas-werknemers uit hun sport halen en hoe ze dit succesvol toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden.’
Here to Create zal worden uitgerold via sociale kanalen als LinkedIn en Twitter, evenals de eigen kanalen van het sportmerk. Daarnaast heeft Cloudfactory, samen met Superhero Cheesecake een digitale tool gecreëerd, waarmee Adidas-werknemers de hoofdfilm kunnen personaliseren. Via de tool voegen de werknemers hun eigen foto en stem ‘I’m here to create’ toe. Deze gepersonaliseerde film wordt verspreid via hun persoonlijke kanalen.
Fotografie hoofdbeeld Olivier Teepe
Creative directors | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten
Producer | Lars Fabery de Jonge
Account director | Cecile Desmarest
Film production Manifesto, Amory, Craig, Serdar, Lucie
Production company | Cloudfactory
Producer | Allen Grygiercyzk
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!