Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas portretteert zeven werknemers in zoektocht naar nieuw digitaal talent

Here to Create wordt samen met het Amsterdamse bureau Cloudfactory gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Geen Lionel Messi of Pharrell Williams, maar digitale medewerkers spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van Adidas. In samenwerking met Cloudfactory wordt een arbeidsmarktcampagne gelanceerd in de zoektocht naar nieuw digitaal talent.

related partner content for mobile comes here

In Here to Create zijn zeven werknemers geportretteerd. Zij vertellen hoe hun toewijding en levenslessen uit de sport hen helpen in het leveren van topprestaties op digitaal gebied. Zeven kwaliteiten worden uitgelicht: moed, focus, visie, openheid, verbeelding, behendigheid en samenwerking. Op de campagnewebsite kunnen de zeven verhalen worden bekeken.

‘Here to Create geeft potentiële werknemers een echt en oprecht beeld van hoe het is om in het digitale hart van Adidas te opereren’, aldus Sandrine Huijgen en Jessica Kersten, creative partners van Cloudfactory. ‘Dit noemen wij storydoing. We vertellen geen verhaaltje, maar laten zien welke creatieve en sportieve vaardigheden Adidas-werknemers uit hun sport halen en hoe ze dit succesvol toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden.’

Here to Create zal worden uitgerold via sociale kanalen als LinkedIn en Twitter, evenals de eigen kanalen van het sportmerk. Daarnaast heeft Cloudfactory, samen met Superhero Cheesecake een digitale tool gecreëerd, waarmee Adidas-werknemers de hoofdfilm kunnen personaliseren. Via de tool voegen de werknemers hun eigen foto en stem ‘I’m here to create’ toe. Deze gepersonaliseerde film wordt verspreid via hun persoonlijke kanalen.

Fotografie hoofdbeeld Olivier Teepe

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Credits:
Creative directors | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten

Creative directors | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten

Creative team | Vincent Rang, Mandy Smith

Senior digital designer | Bo van Veen

Designer | Natasa Lops, Jord Beets

Photographer | Olivier Teepe


Producer | Lars Fabery de Jonge

Producer | Lars Fabery de Jonge

Managing director | Sandeep Chawla



Account director | Cecile Desmarest

Account director | Cecile Desmarest

Account manager | Sanne Kragten

 


Film production Manifesto, Amory, Craig, Serdar, Lucie
Production company | Cloudfactory


Production company | Cloudfactory

Production company | Cloudfactory

Directors | Vincent Rang, Mandy Smith

Director of Photography | Hayo van Gemert


Producer | Allen Grygiercyzk

Producer | Allen Grygiercyzk

Editor (offline) | Patric Ryan

VFX | Daniel Falkenhagen, The Compound

Sound Design | Marco Baay, Ambassadors

Digital customisation, Manifesto | Superhero Cheesecake

 

Film production Kremena, Vinnie, Yonel

Production company | Blink Productions

Directors | Nur Casadevall, James Beale

Producers | Amalia Rosenrawlings, Paul Weston

Editors | Jack Singer, Lluís Murúa Mari

 

Website

Development | Thorsten Konrad

 

Amplification & Communication

We are Social Sport

Account Director | Andrew Boyers

Account Manager | Rhoda Sell

 

adidas:

Senior Manager, Employer Brand Design | Nanci Hogenboom van het Hof

Employer Brand Designer | Sarah Sellars

Creative Shoot and Production Manager | Mirja Koch, Nadine Woerlein

Senior Manager, Talent Acquisition | Stephanie Luftensteiner

Director, Brand Communications | Dylan Gromniak

Manager Brand Communications | Janza Lotric

Senior Director, Digital Strategy | Lucie Martin

Director Digital Projects & Communication | Dorothee Kurz

Man. Social Strategy & Com. Management | Nina Weihrauch

Corporate Communications Manager | Shaba Mohseni

Senior Manager Content Creation | Linda Murphy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in