Adidas portretteert zeven werknemers in zoektocht naar nieuw digitaal talent
Geen Lionel Messi of Pharrell Williams, maar digitale medewerkers spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van Adidas. In samenwerking met Cloudfactory wordt een arbeidsmarktcampagne gelanceerd in de zoektocht naar nieuw digitaal talent.
In Here to Create zijn zeven werknemers geportretteerd. Zij vertellen hoe hun toewijding en levenslessen uit de sport hen helpen in het leveren van topprestaties op digitaal gebied. Zeven kwaliteiten worden uitgelicht: moed, focus, visie, openheid, verbeelding, behendigheid en samenwerking. Op de campagnewebsite kunnen de zeven verhalen worden bekeken.
Vacatures
Arbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene Groei‘Here to Create geeft potentiële werknemers een echt en oprecht beeld van hoe het is om in het digitale hart van Adidas te opereren’, aldus Sandrine Huijgen en Jessica Kersten, creative partners van Cloudfactory. ‘Dit noemen wij storydoing. We vertellen geen verhaaltje, maar laten zien welke creatieve en sportieve vaardigheden Adidas-werknemers uit hun sport halen en hoe ze dit succesvol toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden.’
Here to Create zal worden uitgerold via sociale kanalen als LinkedIn en Twitter, evenals de eigen kanalen van het sportmerk. Daarnaast heeft Cloudfactory, samen met Superhero Cheesecake een digitale tool gecreëerd, waarmee Adidas-werknemers de hoofdfilm kunnen personaliseren. Via de tool voegen de werknemers hun eigen foto en stem ‘I’m here to create’ toe. Deze gepersonaliseerde film wordt verspreid via hun persoonlijke kanalen.
Fotografie hoofdbeeld Olivier Teepe
Credits:
Creative directors | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten
Creative directors | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten
Creative team | Vincent Rang, Mandy Smith
Senior digital designer | Bo van Veen
Designer | Natasa Lops, Jord Beets
Photographer | Olivier Teepe
Producer | Lars Fabery de Jonge
Producer | Lars Fabery de Jonge
Managing director | Sandeep Chawla
Account director | Cecile Desmarest
Account director | Cecile Desmarest
Account manager | Sanne Kragten
Film production Manifesto, Amory, Craig, Serdar, Lucie
Production company | Cloudfactory
Production company | Cloudfactory
Production company | Cloudfactory
Directors | Vincent Rang, Mandy Smith
Director of Photography | Hayo van Gemert
Producer | Allen Grygiercyzk
Producer | Allen Grygiercyzk
Editor (offline) | Patric Ryan
VFX | Daniel Falkenhagen, The Compound
Sound Design | Marco Baay, Ambassadors
Digital customisation, Manifesto | Superhero Cheesecake
Film production Kremena, Vinnie, Yonel
Production company | Blink Productions
Directors | Nur Casadevall, James Beale
Producers | Amalia Rosenrawlings, Paul Weston
Editors | Jack Singer, Lluís Murúa Mari
Website
Development | Thorsten Konrad
Amplification & Communication
We are Social Sport
Account Director | Andrew Boyers
Account Manager | Rhoda Sell
adidas:
Senior Manager, Employer Brand Design | Nanci Hogenboom van het Hof
Employer Brand Designer | Sarah Sellars
Creative Shoot and Production Manager | Mirja Koch, Nadine Woerlein
Senior Manager, Talent Acquisition | Stephanie Luftensteiner
Director, Brand Communications | Dylan Gromniak
Manager Brand Communications | Janza Lotric
Senior Director, Digital Strategy | Lucie Martin
Director Digital Projects & Communication | Dorothee Kurz
Man. Social Strategy & Com. Management | Nina Weihrauch
Corporate Communications Manager | Shaba Mohseni
Senior Manager Content Creation | Linda Murphy
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid