Het Amerikaanse Booz&Co heeft in opdracht van de Grocery Manufacturers Association (GMA) onderzoek gedaan onder shopper marketeers en shoppers. Dat heeft onder meer geleid tot een prachtig overzicht van alle middelen die worden ingezet om van shoppers kopers te maken.
In het onderzoeksrapport ‘Shopper Marketing 4.0’ zijn zeven platforms (type middelen) benoemd, met daaronder 49 verschillende shoppercommunicatiemiddelen. In dit overzicht is een ranking aangebracht. Enerzijds wordt aangegeven welk type middelen het meest wordt ingezet; van high adoption naar low adoption. Anderzijds wordt per middel de waardering in effectiviteit weergegeven.
Een schitterend overzicht van het huidige spectrum van shopper communicatie (klik op de afbeelding voor een groter schema). In stippellijnen is nog aangegeven welke typen middelen sterk in ontwikkeling zijn en wellicht in belang zullen toenemen. Op basis van het onderzoek zijn ook inzichten ontstaan over welke middelen je voor welk doel inzet. Maar daarover in een andere post meer. Bron: Shopper Marketing 4.0, GMA en Booz&Co 2010.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!