De Volkskrant weigert advertenties te plaaten voor Sollicaties.nl, een
website waar sollicitanten geld kunnen verdienen met hun cv’s om andere redenen dan die door de arbeidsmarktcommunicatie-site werden opgegeven. (zie ook berichtgeving 14 juni op deze website)
Volgens het gedupeerde bedrijf is de advertentie geweigerd op grond van de ‘concurrentiegevoeligheid’ met de eigen activiteiten van PCM. Maar Dick Keven, directeur van het advertentiebedrijf van PCM, geeft een andere lezing van het verhaal. Volgens hem is de weigering gebaseerd op grond van twijfelsover de achtergrond van Sollicitaties.nl: "Wij vragen ons af of dit een bonafide bedrijf is. Dat zijn we aan het uitzoeken."
Met concurrentiegevoeligheid heeft de weigering volgens hem niets te maken. "Alsdat het geval was, zouden we heel veel advertenties mislopen die met internet te maken hebben." Sollicaties.nl ging vorige week donderdag in de lucht. De website is een initiatief van Aromedia, uitgever van het studentenblad Sum en bekend van de landelijke studiebeurs.Naschrift: Na plaatsing van het bovenstaande bericht stuurde directeur Rikstus Oosterhuis van Aromedia een e-mail door waarin een medewerker van het advertentiebedrijf van PCM schrijft dat de advertentie niet wordt geplaatst "mede omdat het concurrentiegevoelig is". Oosterhuis spreekt daarbij zijn verbazing uit over de uitspraak van Keven dat hij twijfelt of het bedrijf bonafide is. "Aromedia is als initiatiefnemer van Sollicitaties.nl genoegnaam bekend. Zo adverteert de Volkskrant onder meer in ons blad SUM, is zij hoofdsponsor van de studiebeurs, " aldus de directeur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!