Premium

Caroline van Turennout (Zeeman) in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020

In aanloop naar Koffiedik Kijken maakt Adformatie de top 10 van Person of the Year 2020 bekend, dé smaakmakers van het afgelopen jaar.

Donderdag 28 januari tijdens Koffiedik Kijken wordt bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.

Naast de Person of the Year oftewel de Nummer 1 in het vak rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.

Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één persoon uit die Top 9 bekend. Compleet mét enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Colette Cloosterman-Van Eerd van JumboRogier IJzermans van AceJelani Isaacs van New AmsterdamMarion Koopman van Greenhouse en professor Kees Klomp.  

Uit het stof

Caroline van Turennout, Zeeman: 

‘Topmarketeer die niet zomaar hypes creëert maar hypes creëren tot een strategie maakt. Of eigenlijk een strategie heeft waarmee ze hypes creëert. Niet klassiek met heel veel budget maar weinig budget heel goed ingezet.’

‘Na successen met sneakers en een trouwjurk is het kledingdiscounter Zeeman weer gelukt: het nieuwe parfum Lucht vloog voor €4,99 de winkels uit. Een ingetogen marketingtalent, maar een ijzersterke trackrecord en een hoge gunfactor.’

‘Hoe zij Zeeman uit het stof heeft gekregen en weer relevant en toegankelijk maakt spreekt van grote klasse.’

‘Weet Zeeman keer op keer in de kijker te krijgen, met het briljante Lucht, panty’s met de Z van Zeeman, een lekkere diverse huishoudtextiel film en elke dag Black Friday.’

Michiel Rijshouwer van Persuade, al jaren het bureau van Zeeman, krijgt ook credits: ‘Wezenlijke creatief strategische kracht voor de successen van Zeeman.’ ‘Voelt feilloos aan waar een merk op in kan spelen en zorgt voor een perfecte executie.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie