Topmarketeer Patrick Kuijsters maakt overstap van Volksbank naar ABN Amro

Kuijsters is per 1 juli aangesteld als de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN Amro.

Patrick Kuijsters naar ABN Amro
Fotocredit: Annelies van 't Hul, ABN Amro

Patrick Kuijsters, vanaf augustus 2013 in topmarketingfuncties bij SNS Bank en (SNS-moeder) De Volksbank, maakt per 1 juli de overstap naar ABN Amro. Daar bekleedt hij de positie van directeur Brand, Marketing & Communications. Hij rapporteert aan de ceo van ABN Amro, Robert Swaak.

Voor SNS/Volksbank werkte Kuijsters onder meer bij Sara Lee Douwe Egberts en KPN.

Purpose?

De Volksbank en de vier bankmerken die daaronder hangen, voert al jaren een purpose-gedreven koers. Zo scherp aan de wind werd bij ABN Amro tot dusverre niet gevaren. Of we bij ABN Amro nu een radicale vergroening gaan zien is niet gezegd. Kuijsters zegt wel dat hij bij ABN Amro als opdracht heeft gekregen om het merk, de communicatie en marketing van ABN Amro succesvol te laten aansluiten bij de purpose van de bank, ‘Banking for better for generations to come’ en de daarbij bijbehorende strategie.

Kuijsters zegt het tot leven brengen van de purpose en strategie van ABN Amro als een mooie uitdaging te zien. 'Het is een prachtig merk, er is veel te doen. Van brand tot data en van marketingcommunicatie tot woordvoering en sponsoring. Het zit allemaal in de sweetspot van mijn passie voor het vak.'

 

CMO Studio met Patrick Kuijsters terugkijken

In oktober vorig jaar was Patrick Kuijsters te gast bij CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie. Die aflevering is hier terug te zien: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie