Thomas Marzano (46) wordt bij ASML global head of brand & digital. Marzano werkte 24 jaar lang bij Philips in verschillende functies. Sinds 2019 was hij global head of brand. Marzano gaat zich bij ASML bezighouden met de verdere ontwikkeling van het merk en met employer branding. ‘Binnen de b2b-markt heeft ASML als marktleider een ijzersterke reputatie. Er is een grote potentie om dit te ontwikkelen en de bekendheid verder te vergroten. Ik denk dat mensen vaak niet weten in hoeveel producten een chip zit gemaakt door een machine van ASML. Ook voor de bekendheid op de arbeidsmarkt is dat belangrijk.’
Marzano kwam ooit bij Philips binnen als webdesigner via zijn vader Stefano Marzano, die van 1991 en 2011 de leiding had over Philips Design. ‘Ik heb altijd met veel plezier bij Philips gewerkt, het was mijn eerste grotemensenbaan. Ik heb vanuit die juniorpositie zo’n beetje alle rollen gehad in branding die Philips kent, dus nu werd het tijd voor een nieuwe stap.’
Marzano heeft ook zijn eigen koffiemerk Marzano Caffe. Hij vertelde er vorig jaar meer over aan Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!