Susanne Meier (38) is benoemd tot managing director van het Amsterdamse 'digital design boutique'-bureau Rōnin. Ze krijgt samen met medeoprichters Toby Mok en Yordy van der Werff de dagelijkse leiding over het bureau.
Meier volgt Leon Snelleman en Keith Kornson op, die het bureau in december verlieten. Snelleman is zijn eigen adviesbureau Brede Schouders begonnen, het is niet bekend wat de volgende stap van Kornson is.
Meier heeft in het verleden meerdere leidinggevende posities bekleed, onder meer bij MediaMonks, IMA en We Are Social in Londen.
Rōnin ontwerpt naar eigen zeggen online experiences, digitale producten en merkstrategieën die 'niet in een standaard template te realiseren' zijn. Zo ontwikkelde het bureau voor het populaire fashionmerk Patta een webshop en de 'Patta x Tommy Hilfiger-collaboration'. Ook werkt het bureau samen met platenlabel Top Notch en kickboksorganisatie Glory. Bij Rōnin werken zestien mensen.
Duidelijker profiel
Yordy van der Werff hoopt met de komst van Meier het profiel van Rōnin duidelijker in de markt te zetten 'We willen ons positioneren als digital design-boutique, dat moderne merken helpt bij het versterken van de connectie met hun doelgroep. Een bureau dat ervoor zorgt dat er geen kloof bestaat tussen de merkbeleving en de digitale touchpoints, wat je in de praktijk vaak wel ziet. Met Susanne aan boord kunnen we die kansen benutten.'
Meier zelf zegt: 'De ambitie is om zowel nationaal als internationaal de partnerships verder uit te breiden. Dit is voor mij een mooi moment om in te stappen en de business van het bureau naar de volgende fase te leiden.'