Op donderdag 26 november zijn tijdens de Magneetuitreiking 2014-2015 in het Krant Café van hoofdsponsor TMG in totaal 7 magneten uitgereikt. In de bijeenkomst werden eerst de 11 nominaties bekend gemaakt. Vervolgens werden de Magneten uitgereikt aan de, volgens de verschillende jury’s, beste arbeidsmarktcommunicatiecampagnes van 2014-2015. Dit jaar waren er 37 inzendingen voor de Magneet. De grote winnaar van dit jaar is het bureau STEAM dat er met maar liefst met 4 magneten vandoor ging.
‘Er waren ook dit jaar weer vele mooie en verrassende inzendingen. Goed was ook om te zien dat de jury echt elke case binnenste buiten keerde en uiteindelijk leverde dat een mooie lijst winnaars op’, Aldus SJP voorzitter Jeroen van den Brink.
De winnaars op een rij:
Categorie: Campagne/Actiesites
Titel: HBO-V in de ouderenzorg – Daar zit meer achter
Opdrachtgever: ActiZ & Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland
Bureau: MADE BY JACK
Categorie: Online campagnes
Titel: Air Controller (blinded wingsuit man)
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam / Maximum
Categorie: Online campagnes
Titel: Marine versus
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam
Categorie: Overige online en interactieve media
Titel: #crimediggers
Opdrachtgever: Politie
Bureau: Steam
Categorie: Mobiel
Titel: Grip op Ebola
Opdrachtgever: Rijksoverheid – Expertisecentrum Org. & Personeel
Bureau: Kaliber
Categorie: Geïntegreerd
Titel: #crimediggers
Opdrachtgever: Politie
Bureau: Steam
Ook dit jaar was er een competitie op scholen uitgeschreven onder de noemer Academie Talent. De opdracht was het ontwikkelen van een campagne voor het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. Uit de academie-inzendingen kwam het team Betke Winters en Bo Kleuskens van Fontys Hogeschool Communicatie Creatief als winnaar uit de bus en won de Academie Magneet.
Jeroen van den Brink; 'Het is fantastisch om te zien hoeveel jong talent Nederland rijk is. We hadden dit jaar weer meer en betere deelnemers. En in tegenstelling tot de afgelopen jaren hebben we de deelnemers vanaf de briefing gevolgd door gedurende het proces met ze te reviewen. Daarmee hebben we de lat nog hoger gelegd maar waren de resultaten er ook naar. De winnaars zijn dan ook meer dan terechte winnaars'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!