Samenwerking tussen L’Oréal en vlogger met hoofddoek van korte duur

‘Shampioning and diversity is one of my passions’ schreef Amena Khan, maar ze vergat wat ze in 2014 nog had getweet over Israël

Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal had voor zijn recente reclamecampagne in de UK voor een model met een hoofddoek gekozen. In de spotjes staat de vlogger Amena Khan centraal. Haar boodschap: ‘Je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien.’

600.000 volgers

De Canadese, bekend van haar filmpjes en foto’s over verzorgingsproducten, heeft bijna 400.000 abonnees op YouTube en bijna 600.000 volgers op Instagram.

De campagne was echter van korte duur. Amena Khan heeft aangegeven dat ze ermee stopt, ‘vanwege de discussie eromheen’, die afleidt van ‘het positieve en inclusieve gevoel’ waarmee de campagne was gemaakt.

Kindermoordenaars

De afgelopen dagen was Khan op social media onder vuur komen te liggen vanwege berichten die ze in 2014 op Twitter had gezet, en die L’Oréal wellicht waren ontgaan. In die tweets noemde ze Israël onder andere een ‘sinistere en illegale staat’, vol ‘kindermoordenaars’ – ze heeft de berichten inmiddels verwijderd.

Op Instagram schrijft Khan nu dat ze spijt heeft van die tweets en verontschuldigt ze zich tegenover iedereen die zich aangevallen voelt of gekwetst is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie